ПОЛОЖЕННЯ
про районну науково-методичну раду методичного кабінету відділу освіти
Оріхівської районної державної адміністрації Запорізької області
1. Загальні положення
1.1. Районна науково-методична рада районного методичного кабінету відділу освіти Оріхівської районної державної адміністрації Запорізької області (далі – НМР) є дорадчо-консультативним органом, який покликаний сприяти реалізації державної політики у галузі освіти, зокрема з питань науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в навчальних закладах району.про районну науково-методичну раду методичного кабінету відділу освіти
Оріхівської районної державної адміністрації Запорізької області
1. Загальні положення
1.2. Головною метою діяльності НМР є:
- вироблення стратегічних напрямів розвитку та удосконалення змісту навчання і виховання молоді для всіх освітніх і освітньо-кваліфікаційних рівнів;
- встановлення відповідності державних стандартів освіти сучасним вимогам до загальноосвітньої, професійної і фахової підготовки учнівської молоді, а також оцінка якості навчально-методичного забезпечення щодо їх реалізації;
- визначення перспективних потреб науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
- експертиза дидактичних засобів, програм і програмних продуктів та навчального обладнання щодо можливості надання їм рекомендацій НМР.
1.3. Науково-методична рада діє згідно з чинним законодавством України, у своїй роботі керується цим Положенням, нормативними документами та інструкціями Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Запорізької обласної держадміністрації, відділу освіти Оріхівської районної державної адміністрації Запорізької області що стосуються сфери її діяльності.
1.4. НМР педагогічних працівників району створюється при методичному кабінеті відділу освіти Оріхівської районної державної адміністрації Запорізької області (далі РМК).
1.5. Положення про НМР затверджується наказом відділу освіти райдержадміністрації.
1.6. До складу НМР входять: завідувач РМК, методисти РМК, заступники директорів закладів освіти, методисти дошкільних навчальних закладів, керівники районних методичних об’єднань, вчителі-методисти, практичні психологи, викладачі вищих навчальних освітніх закладів як наукові консультанти. Склад затверджується наказом відділу освіти райдержадміністрації за поданням РМК.
1.7. Головою НМР є завідувач РМК відділу освіти.
1.8. Секретар НМР обирається відкритим голосуванням терміном на 2 роки.
2. Основні завдання районної науково-методичної ради
На НМР відповідно до її головної мети покладаються такі завдання:2.1. Визначення перспективних напрямів розвитку змісту освіти в районі.
2.2. Впровадження нових педагогічних технологій, методів навчання і виховання молоді.
2.3. Аналіз науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в усіх ланках системи освіти та підготовка пропозицій щодо поліпшення навчально-методичного, програмного та інформаційного забезпечення навчальних закладів району.
2.4. Експертиза запропонованих навчальних планів і програм, заявок на проведення педагогічних експериментів та впровадження інновацій на районному рівні та оцінка їх результатів; аналіз передового педагогічного досвіду і вироблення пропозицій щодо його запровадження у практику.
2.5. Вироблення рекомендацій щодо змісту і форм роботи з обдарованою молоддю, організації науково-дослідної роботи, участь у проведенні відповідних практичних заходів (олімпіад, конкурсів, турнірів, конференцій тощо).
2.6. Проведення експертизи методичних та програмних продуктів, підготовка висновків про надання їм рекомендацій НМР.
2.7. Проведення за дорученням атестаційної комісії відділу освіти незалежної експертизи навчальної, наукової та методичної роботи викладачів, які представлені до присвоєння звань.
3. Функції районної науково-методичної ради
Функція планування – важливий підготовчий етап методичної роботи, яка полягає у визначенні системи заходів, що забезпечать досягнення найкращих результатів.Організаційна функція виявляється в діяльності, пов’язаній з удосконаленням структури методичної роботи, змісту різних її складових.
Діагностична функція вимагає регулярного вивчення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості діяльності окремих працівників освіти.
Прогностична функція вимагає здійснення педагогічного моніторингу.
Моделююча функція полягає у розробці нових положень навчально-виховної роботи, у формуванні та впровадженні інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду, їх експериментальній перевірці, після якої вони можуть бути використані як зразки для впровадження.
Коригуюча функція спрямована на виправлення в діяльності педагогів недоліків.
Пропагандистська функція спрямована на інформування педагогів, їх агітацію щодо впровадження в практику досягнень науки, передового педагогічного досвіду.
Діагностично-аналітична функція полягає в утворенні і підтримці стабільного зворотного зв’язку, в оцінці відповідності наслідків методичної роботи з плановим завданням та нормативними вимогами.
4. Зміст роботи районної науково-методичної ради
4.1. Планування методичної роботу, затвердження її структуру.4.2. Поглиблене вивчення філософсько-педагогічних знань, які спрямовані на розвиток і відродження національної освіти в Україні, вивчення педагогічних теорій і методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання з урахуванням вимог Закону України «Про мови».
4.3. Вивчення теорії і досягнень науки з питань викладання предметів, володіння сучасними науковими методами. Глибоке вивчення і практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей і виконання в умовах формування національної школи.
4.4. Освоєння педагогами району методики викладання предметів варіативної частини навчальних планів, курсів за вибором; освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методик і принципів активізації навчальної діяльності учнів і формування у них наукового світогляду.
4.5. Систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації по змісту і методиці навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів.
4.6. Впровадження досягнень етнопедагогіки, психології і окремих методик та передового педагогічного досвіду, особливу увагу звертаючи на впровадження в діяльність педагогічних колективів національної культури і традицій.
4.7. Підвищення ефективності управління науково-методичною роботою в районі. Здійснення постійного моніторингу щодо ефективності управління роботою за даним напрямком.
4.8. Створення умов для реалізації програми «Освіта» і розвитку науково-методичної роботи освітніх закладів; розробка окремих проблем, пов’язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи, проведення експериментальних досліджень, підготовка доповідей, виступів на радіо, огляд педагогічних та методичних журналів, збірників тощо.
5. Організація роботи районної науково-методичної ради
5.1. Засідання НМР проводиться 1 раз в два місяця.5.2. План роботи складається на навчальний рік.
5.3. Засідання НМР фіксується протоколом.
5.4. Інформація про рішення НМР доводиться до відома керівників закладів освіти.
6. Компетенції НМР
6.1. Голова РМН:- організовує роботу НМР, обирає форми проведення та планує роботи НМР;
- реалізує зовнішні наукові, методичні й організаційні зв’язки з методичними і психологічними службами, кафедрами, лабораторіями, асоціаціями і творчими спілками, одержує наукові, методичні та інформаційні матеріали;
- запрошує науковців, працівників культури, інших фахівців для наукової та педагогічної роботи, готує договори зі сторонніми організаціями з питань навчальної та науково-методичної роботи, організує обмін документацією, методичними розробками, проводить спільні заходи науково-методичного та навчально-виховного характеру,
- здійснює контроль за впровадженням нових методик;
- доручає виконувати роботу в межах змісту;
- контролює ефективність управління науково-методичною роботою.
6.2. Члени РМН:
- вивчають сучасні наукові психолого-педагогічні методики;
- беруть участь у розробці документів, що забезпечують оптимальні умови для здійснення науково-методичної роботи;
- здійснюють експертизу і діагностику якості управління науково-методичною роботою;
- розробляють рекомендацій щодо удосконалення якості управління науково-методичною роботою;
- інформують про новітні науково-педагогічні досягнення;
- впроваджують рішення НМР;
- виконують доручення голови НМР в межах змісту роботи НМР.