1.1. Районне методичне об'єднання вчителів (далі — РМО) — структурний підрозділ районного методичного кабінету, який координує методичну, організацій¬ну роботу вчителів одного або кількох споріднених предметів, організує вдосконалення відповідної фахової освіти та кваліфікації педагогічних працівників району згідно з рівнями, ви-значеними законодавством. 1.2. РМО створюється з числа вчителів, для яких робота в районі є основним місцем роботи або роботи за сумісництвом. 1.3. Метою діяльності РМО є здійснення навчально-виховної, методичної та позакласної роботи з одного чи кількох споріднених предметів. 1.4. Керує РМО голова, який обирається на два роки на загальних зборах РМО із числа педагогічних працівників з відповідною фаховою освітою і якому за результатами атестації встановлено першу або вищу кваліфікаційну категорію за наявності стажу роботи за фахом не менше п'яти років. Голова РМО обирається на два роки і працює на державних (громадських засадах). Для забезпечення ведення документації РМО обирається секретар. 1.5. РМО створюється за наявності в районі 20 і більше вчителів одного або декількох споріднених предметів. 1.6. РМО підпорядковується безпосередньо РМК. 1.7. Підрозділами РМО є творчі групи вчителів тощо.
2. Завдання та напрямки роботи районного методичного об'єднання вчителів
2.1. До питань компетенції РМО входять: - забезпечення навчально-виховної та методичної роботи на високому професійному рівні; - задоволення потреб учнівської молоді в інтелектуальному, культурному та духовному розвитку; - надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності; - обговорення питань з методики викладання предмета, принципових питань навчальних програм Міністерства освіти і науки України та індивідуальних навчальних програм, затвердження календарно-тематичних планів; - розгляд питань організації, керівництва та контролю за якістю навчальної роботи учнів та вихованців; - забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів; - виконання нормативних вимог щодо навчання та виховання учнів; - координація навчально-виховної діяльності вчителів та організації їхньої взаємодії в педагогічному процесі; - вивчення та впровадження в практику сучасних освітніх технологій навчання; форми і методи роботи на уроці та в позаурочний час; - огляди кабінетів, конкурси методичних знахідок серед педагогів РМО. 2.2. Головним завданням РМО є: - розроблення, апробація та впровадження новітніх освітніх технологій і систем, перспективного педагогічного досвіду, поліпшення на цій основі організації науково-методичної роботи в районі; - організація діяльності наукового товариства учнів району, підготовка та проведення предметних олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних науковців тощо; - проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педаго¬гів, вивчення, узагальнення та впровадження їхнього педагогічного досвіду, делегуван¬ня кращих педагогів на конкурси професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідної роботи.
3. Організація роботи районного методичного об'єднання вчителів
3.1. Роботу вчителів у межах РМО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взає¬моповаги, взаємодопомоги та взаємоконтролю. 3.2. Роботу РМО організує його голова.
4. Обов'язки та права голови районного методичного об'єднання вчителів
4.1. Голова РМО: - аналізує роботу кожного члена РМО щодо організації навчально-виховного процесу з предметів, що є складовими РМО; - організує вивчення стану викладання предмета, взаємодію вчителів РМО та ведення ними шкільної документації; - організує взаємовідвідування уроків, позакласних заходів із предметів, що є складовими РМО, та взаємодопомогу; - забезпечує організацію заходів, спрямованих на професійне зростання вчителів, зокрема молодих спеціалістів; - розподіляє методичні теми педагогічних працівників на поточний навчальний рік та організовує педагогічні читання на засіданнях РМО; - визначає функціональні обов'язки та ступінь відповідальності членів РМО за їх виконання; - відповідає за ведення документації РМО; - визначає та аналізує роботу РМО, складає списки необхідної науково-методичної літератури, технічних засобів навчання; - створює банк даних педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить із ними членів РМО; - створює аудіо- та відеотеку кращих освітянських доробок РМО закладів освіти району; - спрямовує свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику закладів освіти району перспективного педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки; - визначає вчителів для роботи з обдарованими дітьми, готує навчальні матеріали та проводить другий районний етап предметної олімпіади; - організовує роботу вчителів з підготовки команди учнів до участі в конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН; - разом із методистом РМК готує навчальні матеріали для проведення зрізів знань за річним робочим планом відділу освіти; - разом із методистом складає план прове¬дення предметного тижня, декади тощо, призначає відповідальних та слідкує за його виконанням; - проводить засідання РМО не менше як чотири рази на рік згідно з планом; - складає план роботи на поточний навчальний рік, який узгоджує з членами РМО. План роботи затверджує науково-методична рада РМК; - звітує про роботу РМО на засіданнях науково-методичної ради РМК; - контролює виконання календарно-тематичних планів, навчальних програм разом з методистом, організує вивчення стану викладання предметів (якість, результативність), ведення шкільної документації вчителями. 4.2. Голова РМО має право: - на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, що є складовим РМО; - звертатися за консультацією до працівників відділу освіти із проблем організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, виконання трудової дисципліни вчителів, якіє членами РМО; - вносити пропозиції до відділу освіти щодо підвищення кваліфікаційної категорії членів РМО; - рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації; - виносити на розгляд адміністрації гімназії питання щодо заохочення вчителів.
5. Обов'язки вчителів, які входять до складу районного методичного об'єднання вчителів
5.1. Учителі, які входять до складу РМО, повинні: - організувати свою навчально-виховну роботу з урахуванням основних завдань діяльності відділу освіти, науково-методичної проблеми району, РМО; - організувати свою діяльність з питань удосконалення фахової майстерності; - планувати свою діяльність із урахуванням питань охорони здоров'я та життя дітей, заходів техніки безпеки; - організувати взаємодію з батьками та колегами щодо поліпшення навчально-виховного процесу та якості своєї праці.
6. Права вчителів, які входять до складу районного методичного об'єднання вчителів
Учителі, які входять до складу РМО, мають право: - звертатися до РМК з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової майстерності; - вносити пропозиції щодо поліпшення організації навчально-виховного процесу в закладах освіти району; - вносити пропозиції щодо організації та змісту атестації вчителів; - звертатися за консультацією з питань організації навчальної діяльності та вихованняучнів до методистів РМК.
7. Документація районного методичного об'єднання вчителів РМО розробляє та систематично веде свою документацію відповідно до переліку:
- положення про РМО; - аналіз роботи РМО за рік, що минув; - план роботи на поточний рік; - протоколи засідань РМО; - план атестації вчителів, проходження курсової перепідготовки, банк даних про вчителів: якісний та кількісний склад; - необхідна документація для організації діяльності РМО (можна у формі таблиці); - методична база передового педагогічного досвіду вчителів, членів РМО; - тематичне планування роботи вчителів, членів РМО.
8. Керівництво діяльністю районного методичного об'єднання вчителів